Już niebawem pojedziemy tramwajem aleją Pawła Adamowicza

Już niebawem będziemy mogli pojechać nowym, ponad 2,5-kilometrowym odcinkiem linii tramwajowej wzdłuż alei Pawła Adamowicza.

Najważniejszym elementem inwestycji łączącej ul. Bulońską z ulicą Jabłoniową jest linia tramwajowa o długości 2,6 km. Na trasie wybudowano 6 przystanków (od strony Migowa): „Królewskie Wzgórze”, „Łabędzia”, „Stolema”, „Zabornia”, „Ujeścisko” – węzeł integracyjny oraz „Lawendowe Wzgórze” –przystanek w pobliżu przedszkola nr 68. Powstał też węzeł integracyjny tramwajowo-autobusowy Ujeścisko wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów (167 miejsc parkingowych samochodowych, w tym 11 dla niepełnosprawnych, 22 miejsca postojowe rowerowe), a także budynek socjalny z ogólnodostępną płatną toaletą. Dzięki tej inwestycji będzie można dojechać własnym środkiem transportu do węzła, a dalej podróż kontynuować tramwajem. Aleją Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Nocą trasa będzie obsługiwana przez linię autobusową N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie. Rozkład jazdy „dwunastki” zostanie jedynie wydłużony od dodatkowe przystanki.
– Ta inwestycja to symbol, a właściwie jeden z symboli zmian w naszym mieście. Jest to szczególny moment, ponieważ obchodzimy w tym tygodniu 30-lecie polskiej samorządności, rocznicę pierwszych wolnych wyborów samorządowym. W tamtych czasach nikt nie myślał, że w tym miejscu powstaną osiedla, droga i linia tramwajowa, która je połączy. Od wielu lat stawiamy na komunikację publiczną i konsekwentnie trzymamy się obranej polityki – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Uruchamiana właśnie trasa wzdłuż al. Adamowicza jest elementem większego projektu. Lada dzień, o czym poinformował wiceprezydent Piotr Borawski, otwarte będą oferty przetargowe dotyczące budowy Nowej Warszawskiej.

-Węzeł ten ma stanowić o rozwoju komunikacyjny południowej części Gdańska. To nie tylko nowa infrastruktura, ale również nowy tabor. W czerwcu dotrzeć do nad ostatni z 15 nowych tramwajów z Bydgoszczy, gdzie niebawem rozpocznie się produkcja kolejnych 15 pojazdów dla naszego miasta. To także nowe autobusy, ale i wspólny bilet. Po uruchomieniu tej linii chcemy połączyć południe z przystankiem kolejowo-tramwajowym Gdańsk-Brętowo. Dzięki wspólnemu biletowi pasażerowie nie będą musieli kupować nowych biletów i szybciej dotrą do celu – mówi wiceprezydent Borawski.
Budowa al. Pawła Adamowicza kosztowała 243 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest z Unii Europejskiej w wysokości ok. 58,5 mln zł.

(lubek)

Comments are closed.